Sjaak van Zinderen #2 waterschap Aa en Maas

In samenwerking ligt de kracht! Hiervoor is het waterschap een perfect voorbeeld! Ik heb al vaak collega’s uit den Haag uitgenodigd om bij ons op de publieke tribune te komen zitten. Dan kunnen ze te beleven hoe het ook kan. In het Waterschap zitten mensen die met hun “poten in de klei” hebben gestaan. Niet sexy, niet mooier gemaakt dan het is, maar gewoon recht door zee en samen de schouders eronder.

De constante uitdaging!

Binnen het Waterschap Aa en Maas zoeken wij altijd naar een kostenreducering en als jullie eens wisten hoe gemakkelijk jullie ons hiermee zouden kunnen helpen.

- “Natte doekjes in de prullenbak” het is voor 90% plastic! Al onze pompen lopen vast.

- Elke liter water die door onze waterzuiveringsinstallaties gaat kost geld. Waarom kunnen we niet vermijden dat er goed regenwater gezuiverd moet worden. Afkoppelen is het motto, laat het regenwater meteen de grond in gaan.

Wat zou ik, Sjaak van Zinderen, voor jullie kunnen en mogen betekenen:

- Ik wil doorgaan met het informeren van de bewoners van het echte Noord Oost – Brabant wat er in den Bosch gebeurt. Zoals ik al 3,5 jaar gedaan heb.

- Ik wil me sterk maken om het aandeel microplastics te reduceren.

- Draagvlak creëren voor het reduceren van vochtige doekjes gooien in het toilet.

- Samen zou ik met de inwoner regenwater willen afkoppelen van het riool.

- Geen groene energie opwekken met hulpmiddelen die zelf niet voor 100% gerecycled kunnen worden.

- Proactief inspelen op de energiemarkt. Zoals de zonnepanelen die we voor 19 Miljoen pp onze installaties hebben gelegd. Waardoor wij in 2030 klimaatneutraal zijn. Dit reduceert de kosten binnen het Waterschap Aa en Maas en kan ons geld en problemen besparen voor de toekomst.

Mijn verkiezingsbelofte is dat ik me voor 100% zal inzetten zoals de laatste 3,5 jaar. Maar dat is ook alles wat ik kan beloven.

Sjaak van Zinderen