Actie tegen winkelsluitingen

LAND VAN CUIJK | De VVD en Liberaal LvC in de Land van Cuijkse gemeenteraad willen dat het college van B en W snel actie onderneemt om verdere sluitingen van winkels in de gemeente te voorkomen. “Kleinere bedrijven hebben een belangrijke rol binnen het economisch functioneren van de gemeenschap”, aldus Arthur Baudet (VVD) en Liesbeth van Heeswijk (Liberaal LVC).

Beide fractievoorzitters willen dat er aanvullende maatregelen komen ter compensatie van de stijgende lasten en komen daarom aanstaande donderdag met een motie om onderzoek te laten doen naar (gedeeltelijke) compensatie voor kleinere ondernemers (winkels) voor de energielasten. “Bijvoorbeeld door het uitstellen van de onroerend goed belasting en het ondersteunen met het versnellen van verduurzamen”, laat het tweetal weten. Zij willen van het gemeentebestuur weten welke steunpakketten mogelijk zijn en eisen dat er binnen drie maanden een concreet plan ligt.

Leegstand in centrum Cuijk
Aanleiding voor de motie zijn de recente sluitingen van kleine winkeliers in de gemeente. Met name het centrum van Cuijk wordt flink getroffen met de sluiting van een groenteboer, viswinkel, biologische supermarkt, slagerij en bakkerij in amper zes weken tijd. “Helaas sluiten veel ondernemingen hun deuren mede vanwege een hoge energierekening.”

Artikel op Kliknieuws: VVD en Liberaal LvC eisen actie tegen winkelsluitingen: ‘Willen dat er snel een plan van aanpak komt’ - Al het nieuws uit De Maasdriehoek (kliknieuwsdemaasdriehoek.nl)