VVD Land van Cuijk juicht terugkeer van Filmcafé Grave toe!

Van sommige voorstellen krijg je een glimlach op je gezicht en daar is dit voorstel er eentje van! Het Filmcafé Grave keert na 9 jaar eindelijk terug. Eindelijk is er een geschikte plaats gevonden waar deze groep vrijwilligers hun activiteiten weer kunnen gaan voortzetten. Het voorstel dit terug te laten keren ziet de VVD Land van Cuijk dan ook als het deels herstellen van de culturele infrastructuur van de voormalige gemeente Grave.

Natuurlijk is het afwachten of het succes van weleer terugkeert met alle nieuwe ontwikkelingen in de culturele sector en de streamingsmogelijkheden. Gegeven het feit dat de subsidie altijd in de begroting heeft gezeten en de extra uitgaven te overzien zijn, is het idee zeker het proberen waard.

Verder is de VVD Land van Cuijk van mening dat dit initiatief perfect past bij de ontwikkelingen die op dit moment gaande zijn op de Generaal de Bonskazerne.

Eén van de verstopte pareltjes op deze kazerne is de oude filmzaal en wij zijn dan ook blij dat deze weer in gebruikt wordt genomen.

Wij zien deze doorstart van het Filmcafé Grave ook als vliegwiel voor andere initiatieven op de Generaal de Bonskazerne. Met dit initiatief zorgt het Filmcafé Grave ervoor dat de poorten van de kazerne gevoelsmatig verder open gaan waardoor het meer en meer een openbare plek wordt. Tevens wordt door dit initiatief een volgende stap gezet in het op een nieuwe manier in gebruik nemen van De Generaal de Bonskazerne!

Na de commissievergadering van donderdag 23 juni proeft de VVD een zelfde soort enthousiasme bij veel andere politieke partijen en daardoor kijken wij vol vertrouwen uit naar de stemming tijdens de raadsvergadering over dit onderwerp!

Heel veel dank aan de vrijwilligers van het Filmcafé Grave die de afgelopen 9 jaar onverminderd hard zijn blijven zoeken naar een locatie en het is dan ook des te mooier dat deze locatie is gevonden op een prachtige plek waar steeds meer recreatieve, zakelijke en creatieve activiteiten samen komen!

Namens de fractie van de VVD Land van Cuijk,
Joeri Nuijen